Vormen en hun psychologische betekenis in logo's.
Het is algemeen bekend dat kleuren een emotionele impact
hebben op ons brein. Het is een populaire topic omdat het essentieel is voor de
marketing. Maar wist je dat vormen ook emotionele connecties maakt met ons
geheugen?
Het uitkiezen van een vorm is meer dan alleen een esthetische keuze, het legt namelijk jou boodschap uit in beeldvorming. Door selectief gebruik te maken van vormen in jouw logo die de gepaste emotionele effecten oproept bij jouw doelgroep kan helpen met het overbrengen van de waarden van jou bedrijf. Neem de tijd om na te denken over de emoties en gevoelens die je graag naar boven wilt halen bij jouw doelgroep. Maak aan de hand van jouw stijl en boodschap die je over wilt brengen een keuze in de ondergenoemde vormen die jouw logo kan helpen om meer te zijn dan alleen branding.
Symmetrie/ geometrie
Organisatie en stabiliteit
Biologisch
Genoegen, comfort, interesse en spontaniteit
Gemaakt door Logoz
Abstract
Letterlijke interpretaties van ideeën of richtingen
Cirkels
Ronde vormen geven een positieve emotionele boodschap.
Gemeenschap, vriendschap, liefde, relaties, eenheid, perfectie, aandacht en bescherming
Curves
Vrouwelijkheid, beweging, geluk, ritme en plezier
Gemaakt door Logoz
Spiralen
Creativiteit, groei en evolutie
Gemaakt door Logoz
Rechtehoekige logo’s
Stabiliteit, balans, kracht, professionaliteit en
doeltreffendheid, Bekend, vertrouwen
Gemaakt door Logoz
Driehoeken
Kracht, wetenschap, geloofsovertuiging, wet, mannelijk
attributen, kracht, doel en energy
Verticale lijnen
Mannelijkheid, kracht, agressie, moed en macht
Horizontale lijnen
Gemeenschap, kalmte en rust
Hier bij Logoz helpen we jou graag mee met het ontwerpen van jou unieke logo.
Vraag ons gerust voor advies of om samen eens te brainstormen om nieuwe ideeën op te doen zodat je jou wensen en boodschap goed kunt overbrengen door middel van jouw nieuwe logo. Geen tijd te verliezen en wil je direct een logo laten ontwerpen aarzel dan niet langer en klik snel op deze link om een aanvraag te doen.