Je gaat een website laten maken. Waar moet je rekening mee houden?
Je
wilt graag een website laten maken maar je weet niet zo goed waar je moet
beginnen en wat er allemaal bij komt kijken. Om je zo goed mogelijk voor te
bereiden voordat je de briefing in gaat vullen hebben wij voor jou
een stappen plan samengesteld zodat je precies weet wat je zelf kunt doen ter
voorbereiding en om je op weg te helpen om jouw website wensen in kaart te
brengen.
1.Domein
Een
goede domeinnaam is ‘’key’’ zo moet er rekening gehouden worden met de
relevantie van de naam en de lengte. Want hoe langer een domein is hoe
makkelijker het is om spelfouten te maken wat weer erg onhandig is als je meer
bezoekers wil realiseren op jouw website. Vrijwel alle domeinen bestaan uit
bedrijfsnamen. Stel je nou voor dat jouw bedrijfsnaam erg lang is dan kan er
altijd gekeken worden voor een correcte afkorting. Naast de lengte en
relevantie van het domein moet er ook gekeken worden of de door jou gekozen
domein beschikbaar is. Begin ook altijd met een goede bedrijfsnaam bedenken.
2. Website stijl
Een goede website bestaat uit een herkenbare huisstijl, gebruiksvriendelijkheid,
vindbaarheid en een mooi design. Er zijn meer dan
1 biljoen website en dus ook veel verschillende soorten webdesign ’s.
Misschien ken je een bedrijf met een mooie website of heb je een website
voorbij zien komen waarvan het design je erg aanspreekt. Voeg gerust
de link van de website toe aan de briefing.
We moedigen onze klanten aan om juist deze websites toe te voegen aan de
briefing omdat dit ons namelijk een beter beeld geeft van wat voor soort
ontwerp jij mooi vind.
3. Afbeeldingen en foto’s
In de briefing kun je in de bijlagen afbeeldingen of foto’s toevoegen die ons
op weg kan helpen bij het maken van jouw website. Denk hierbij aan foto’s van
de werkplaats, winkel of een portret foto voor op de over ons pagina. Door dit
te doen krijgen bezoekers een beter beeld bij jou bedrijf. Ook kunnen de juiste
foto’s de website persoonlijker maken wat weer beter overeen komt met de
huisstijl. Hou wel rekening met de kwaliteit van de foto’s die je wilt toevoegen.
Hoe hoger de kwaliteit hoe beter het op je website staat. Maar houd er rekening mee dat een afbeelding met een te hoge resolutie de laad tijd van de pagina kan vertragen. Wij adviseren om afbeeldingen te gebruiken onder de 1MB.
4. Content
Jij kent jouw bedrijf en de branche waar in je werkt als geen ander. Juist
daarom is het verstandig en handig om alvast wat tekst voor op de website uit
te schrijven. Een kladversie is al meer dan genoeg zolang er maar duidelijk
naar voren komt wat jouw bedrijf aanbied en waar het bedrijf voorstaat. Vanuit
daar kunnen we de website opvullen met informatie die je als bedrijf wilt
overbrengen aan de bezoekers. Het is ook mogelijk dat je zelf geen idee hebt
wat je nou precies aan content moet schrijven voor op de website. Voor een goed
geschreven tekst hoef je geen schrijver te zijn. Hier onder hebben we een
aantal vragen samengesteld die je kunt beantwoorden om je te helpen met het begin
van jou persoonlijke content.
Wat is jullie missie en vissie?
Wat voor diensten of producten bied jou bedrijf aan?
Wil je de bezoekers met u of je aanspreken?
Hoelang bestaat het bedrijf?
Welk probleem los jij op voor je doelgroep?
Nu je
goed voorbereid bent kan je er vanuit gaan dat de briefing alle nodige
informatie bevat die nodig is om jou website te ontwerpen naar jou wensen en
behoeften. Stel je voor dat je toch nog wat wilt aanpassen of een nieuwe
inspiratie hebt gevonden laat het ons dan gerust weten. Wij verwerken dan zo
snel mogelijk de aanpassingen om jou droom website te realiseren.