Coca Cola en Mercedes. Logo's die met de tijd zijn meegegaan.
Een logo legt de link van jouw diensten en producten naar jouw bedrijf. Het hoort dan ook bij de branding en onderscheid jouw bedrijf van soortgelijke bedrijven. Wanneer een logo op de juiste manier is ontworpen kan het de USP van jou bedrijf toonbaar maken. Door de jaren heen zijn er veel grote bedrijven die hun logo hebben aangepast met de tijd. Ikea heeft in 2019 nog hun wereldbekend logo laten aanpassen. Dit kan te maken hebben met de uitbreiding of ontwikkeling van het bedrijf zelf of vanwege de innovaties in trends die voldoen aan de wensen van het publiek. Wat er dan verder nog aan achterliggende reden zou kunnen zijn maakt ook niet heel veel uit want het is nooit verkeerd om jouw logo een opfris beurt te geven. Hier hebben we dan ook voor jouw voorbeelden van twee populaire bedrijven die met de tijd zijn mee gegaan en hun logo meerder keren hebben aangepast.
Mercedes
Huidig logo
Het logo door de jaren heen
Coca Cola
Huidig logo
Het logo door de jaren heen
Ondanks de verschillen in tijd, trends en ontwikkelingen zijn beide logos nog steeds goed herkenbaar. Elk tijdperk heeft zijn eigen look and feel als het gaat om een logo. Zo zie je maar weer dat een opfris beurt van je logo helemaal geen kwaad kan en dat de boodschap zelfs met een paar aanpassingen juist de aspecten van jou bedrijf beter naar voren kan brengen. Logoz houd de nieuwe trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?