R Hadad • 29 juli 2021

Dylan Haegens en zijn logo door de jaren heen.

Dylan Haegens

Dylan is een Nederlandse vlogger. Hij is in 2010 begonnen met zijn Youtube kanaal en hij heeft op dit moment zo'n 1,85 miljoen abonnees. Zijn content varieert voornamelijk tussen videoblogs (komische sketches) en samenwerkingen met andere YouTubers. Maar Dylan beperkt zich niet tot Youtube. Hij heeft ondertussen een bioscoopfilm op zijn naam staan die ook nog eens met de Gouden Film bekroond is. Dit succes is hem niet komen aanwaaien, Zijn eerste video maakt hij al toen hij twaalf was. Dit deed hij met de camera van zijn opa. In die tijd maakte Dylan nog video's onder de naam Dutchvlogs. Leuk detail is dat hij destijds vaak een zonnebril op had omdat hij niet herkend wilde worden Het Dylan Haegens logo kun je op verschillende plekken en producten tegenkomen. Uiteraard op de website van Dylan Haegens, maar ook op producten zoals portemonnees, vriendenboeken en strandballen. 

Wij zijn ontzettend te spreken over hoe zijn logo er op dit moment eruitziet. Het huidige logo pas perfect bij Dylan. Waarom? Dat vertellen we later. Eerst gaan we kijken hoe het logo door de jaren heen veranderd is.


The beginning of Dylan. Het logo in 2010

Het oudste logo dat wij konden vinden van Dylan Haegens is van 2010. Het is een simpel logo. Als kleur is er gekozen voor paars met een witte omlijning. De witte lijn heeft een gloed waardoor je een lichteffect krijgt. (klik op de afbeelding om te vergroten)

Dylan goes big! Het logo in 2011

In 2011 gooit Dylan het roer om. We zien nu een 3D logo met een lichtreflectie. In tegenstelling tot de gangbare evolutie die logo’s in de regel doormaken zien wij hier meerdere experimenten met verschillende stijlen. Maar als je wat beter kijkt zie je dat het lettertype (font) exact hetzelfde is als dat uit 2010. Er is dus een heleboel aan het logo veranderd, maar het lettertype zelf niet. 

Blauw past bij jou. Het logo in 2012

Wow, wat gebeurt hier! Het Dylan Haegens logo uit 2012 stapt af van het speelse. Het 3D effect is er nog. Het speelse lettertype is er ook nog. Maar door het blauwe kleureneffect doet dit ons eerder denken aan bijvoorbeeld een hackergroep..

Less is more. Het logo in 2013

Simpel maar mooi! Er is afgestapt van het 3D effect in het logo. Het logo is een stuk 'zachter'. Het geheel oogt rustig. Maar past misschien niet bij wat Dylan Haegens wilt uitstralen...

Met een witte blijf je zitten? Het logo in 2015 (en 2017)

Fris! In 2015 is er gekozen voor een wit logo met een lichte schaduw erin. Wit is een veilige optie en breed toepasbaar. Opmerkelijk is dat het logo nu alleen uit blokletters bestaat. In 2017 zien we hetzelfde logo met een kleine aanpassing: geen schaduw meer. Dit zien we vaker. Vaak zijn dit soort effecten niet tijdloos en zien wij vaker de wens om dit soort extra's weg te halen. Dylan Haegens staat voor jong, onbezorgd en fun. Zie jij het al terug in dit logo?

2015

2017

Het huidige logo van Dylan Haegens!

Vanaf 2018 kunnen we genieten van dit prachtige logo. Het is ongelooflijk als je kijkt naar welk logo ze nog in 2017 hadden. Dit logo kan zo uit de koker van het Disney designteam komen. Normaal moet je erg oppassen met het gebruiken van reflecties en/of 3D effecten in je logo. Dit kan al snel te druk worden waardoor het geheel er afgezaagd kan uitzien. Maar in het logo van Dylan Haegens hebben ze dit tot in de perfectie uitgevoerd. De letters lijken te dansen. Ondanks dat elke letter een eigen stijl en karakter uitstraalt vormt het toch een geheel. Uiteraard valt over smaakt te twisten, Maar wij durven te stellen dat in Nederland Dylan Haegens de Youtuber is met het mooiste logo.
Wil jij ook een logo laten ontwerpen dat net zo perfect is als die van Dylan Haegens? Stuur ons dan een bericht of kijk hier voor de mogelijkheden. 



Bronnen artikel: Marketingtribune | youtube.com/user/dylanhaegens | Website Dylan Haegens